Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us
Sunday, April 18, 2010

Bak Nelayan Pulang Ke Darat

coretan pengalaman asyraf

Assalamualaikum wbt
alangkah baik nya jika di pagi yang indah ini
sebelum hamba bermula bicara
hamba disajikan dengan karipap dan teh o panas
amat mengenyangkan sekali
Ah! bagaikan dari syurga... minta saja
kedengaran suara dari jauh "tapi ni bukan syurga...nak gi beli sendiri"
aiseyh...mama plak counter. berlapo la aku nampak nye..

Takpe... mari kita teruskan. "THE SHOW MUST GO ON"
masa awal2 bukak blog, rajin
ble dah seminggu makin malas... hohoh
tengok member lain, same gak
.hot-hot chicken shit.

Sekarang ni dah genap 2 minggu aku di perodua
meja pun dah dapat
awal-awal masuk dulu

bila dah masuk kerja

ape nak lagi? semua dah ada... KERJA lah...
mula la kerja aku... nak ape kerja aku?
heheh bergambo~~

heheh sempat curi-curi amek ni. kalo tak penuh je org dlm ofis yang kecik ni

kasut yang ku baru beli khas utk internship di sini heee~

air ape pulak ni ateh meja aku... adeh..


patut la org tak mau duduk meja aku... air-cond ni menangis rupenye.. cet!

naek tangga. jumpa bilik. itulah ofis aku.

pemandangan di atas tangga bertentangan dengan ofis aku

hujan rahmat namanye.. sejukk~~

okeh dah puas bergambar..
back to work~
meh cerita ape yang berlaku sepanjang minggu ini

ISNIN 12/4/10
Hari ini amat membosankan
Supervisor yang perlu memberi tugasan tiada, cuti
tapi takpe...aku mencari tugasan sendiri
tanya la brader yang dok dlm ofis tu
"bang, nak buat ape ni?'
dia jawab, "heheh ntah la, ko duduk2 je dlu"
ade ke patut..?
tapi takpe aku cube lagi
tanya la kakak yang dok sebelah aku tu
"kak, Department ni cmne sbnornya"
mula la dia cerita...
pasal ORGA...
amenda ORGA tu? ORGANIZATION...
panjang lebor dia cerita
baru la ku tau siapa jaga ape
rupe-rupenya brader yang aku tanya tadi tu engineer, En Affirin
boss kecik yang jaga bahagian KAIZEN ataupun 'improvement'
akak tu pulak,kak Lina, report under dia.. heee~
selambe je aku
lepas lunch aku dikenalkan dengan En Ganesan
team leader utk A2 line dlm department ni
dia bwk aku jln2, ronda2 A2 line
dia ckp aku akan attach under ISMAIL.
most probably akan jaga A2 line ni.
dlm hati kecil ku berbicara "bring it on!!!" tapi kuar dari mulut "ok"
hahaha

SELASA 13/4/10
Hari ni lagi la bosan
ORGA dah tau
En Ismail cuti lagi
nasib baek En Affirin bagi kerja
dia ckp "Ko buat la schedule ko, bleh? Amin ko tlg dia.."
En Amin tu executive under En Ismail.
Dia pun tunjuk la contoh2 schedule
pelek2 je.. takde yang serupe pun
pening gak aku buat
last-last siap, tunjuk Affirin, kne reject
uhuhu tak nampak mahal...
Baek lah!! tukar balik..huhu nasib ada contoh2 dlm pc kak Lina
tengah-tengah buat tu
tetiba ada mamat jepun msuk
Ohaiyogoziyamasu!!
ERK...terkesima aku. aku angguk je. hahah! dah blur gler tatau nak jawab ape.
mane penah dalam hidup aku org ckp jepun dgn aku. hahah!
dia ADVISOR untuk PERODUA
sekali skala dtg tgk2 plant

RABU 14/4/10
Hari ni En Ismail datang.. haha
pertama kali ku menatap wajah supervisor ku...
hakhakhak goli den..
dia kasi kerja
suruh translate report operator yang dia dapat daripada BM ke English
ouh.. "Smaller Pieces" skali tgk...3 file excel dia suh translate hahah
bermula kerja aku direct dari supervisor aku huhu
file-file sume tu masalah yang operator kne lalui
pastu siap dengan cara penyelesaian dia skali dipanggil "countermeasure"
tu la kerja aku..
tak sempat siap, sambung esok...

KHAMIS 15/4/10
YOSH!!
sambung kerja semalam... sampai siap
tetiba aku kne serang...
penyakit yang ala-ala pening lalat+sakit pale
pergh perit gak la
sebijik mcm aku kene tym kat rumah kajang aku dulu
budak housemate aku kat kajang tu tau la kot
langsung aku pergi ke in-house clinic
rehat la aku kat sana
doktor bagi rehat sampai pukul 5
pukul 5.45pm balik kerja
aku gi tibai sampai pukul 6
hohoh abes waktu kerja dah
tak siap lagi kerja
YOSH!! sambung esok~~

JUMAAT 16/4/10
haha
hari ini... siap juga akhirnya
En Ismail ckp "sampai pening-pening ko buat kerja ni.."
ooo...perli ye..
huhu nak wat cmne.. dah penyakit datang menyerang
bukan ku pinta semua ini terjadi
lalalal~

lepas solat jumaat
aku gi security department
gi amek id pass aku huhu

pergh.. macam hero filem Hollywood! ehem~

dulu sebelum dapat id pass
dtg kerja lmbt sket pun takpe..
tak masuk dalam database
tp sekarang dah scan cap jari
huhu takde alasan dah
bangun awal~~!!
heee
sebelum pukul 8 kene scan cap jari
misi hari Isnin minggu hadapan: datang kerja awal untuk scan cap jari

fuh... abes seminggu aku cerita semua dalam satu post
hahaha
Bak Nelayan Pulang ke Darat
semua pengalaman nak di cerita kan ke anak isteri
hahaha~
semoga berjumpa lagi~
tata~

0 penyibuk:

Post a Comment